fbpx

Optymalizacja stron WWW kancelarii

Optymalizujemy istniejące strony WWW kancelarii ORAZ tworzymy nowe strony internetowe – w zależności od indywidualnych przypadków kancelarii.

Optymalizujemy strony WWW kancelarii po to aby stały się dla nich bardziej opłacalne, przyciągały nowych Klientów, Klientów zgodnych z oczekiwaniami i profilem kancelarii.

Dobra strona internetowa to taka, która zmienia zwykłych odwiedzających w faktycznych Klientów kancelarii. Nic nam po pięknej, nowoczesnej i estetycznej stronie internetowej, jeżeli nie przyciąga do kancelarii nowych Klientów.

Podstawą dobrze zaprojektowanej strony WWW jest wyjście od potrzeb i oczekiwań Klientów kancelarii, do których kierowana jest jej oferta, bo przecież w konsekwencji wszystko robimy po to, żeby Klient zdecydował się na którąś z naszych usług i skontaktował się z nami. Dlatego należy mu to umożliwić i przekonać go do tego, że nasza kancelaria jest najlepszym miejscem do rozwiązania jego specyficznego problemu.

Cele optymalizacji strony WWW –  osiągnięcie dwóch trwałych efektów:

  • Przyciągnięcie odpowiednich Klientów do kancelarii, zgodnych z oczekiwaniami i profilem kancelarii (np. firmy otwarte na stałą współpracę)
  • Trwałe zwiększenie liczby nowych Klientów kancelarii poprzez podniesienie tzw. współczynnika konwersji.

Współczynnik konwersji to nic innego jak stosunek wszystkich osób, które weszły na stronę internetową kancelarii do liczby osób, które faktycznie zostały jej Klientami.

Przykładowo: Jeżeli stronę internetową Twojej kancelarii odwiedza miesięcznie 100 osób i z tych 100 osób, 4 osoby zostają jej Klientami, to Twój współczynnik konwersji wynosi 4%, ponieważ:

4 osoby/100 osób X 100% = 4%

Celem naszej pracy jest właśnie podniesie współczynnika konwersji, czyli aby więcej niż 4 osoby ze wszystkich odwiedzających stronę kancelarii zostało jej Klientami (jak w przykładzie).

Jeżeli po zoptymalizowaniu Twojej strony WWW Twój współczynnik konwersji wzrośnie z 4% do 7% to od teraz nie 4 osoby, a 7 osób miesięcznie będzie zostawać Twoimi Klientami. Przy czym istotna jest tutaj również „jakość” Klientów – strona ma nie przyciągać Klientów przypadkowych, tylko Klientów zgodnych z profilem kancelarii.

ZAPAMIĘTAJ:

Po zoptymalizowaniu strony WWW kancelarii, wydając miesięcznie pieniądze na pozycjonowanie strony lub reklamę typu AdWords Twój wydatek staje się inwestycją.

Dlaczego?

Jeżeli Twój współczynnik konwersji po zoptymalizowaniu strony wzrósł z 4 do 7% co oznaczało, że przy 100 odwiedzających stronę WWW miesięcznie teraz nie 4, a 7 osób zostaje Klientami kancelarii, to jeżeli zwiększymy łączną liczbę odwiedzających miesięcznie ze 100 osób do 200 osób (efekt pozycjonowania i AdWords), to Klientami naszej kancelarii zostanie nie 7 a 14 osób miesięcznie, ponieważ:

7% z 200 osób = 14 Klientów

 

Jeżeli:

– Płacisz miesięcznie agencji reklamowej za pozycjonowanie strony WWW lub bloga

LUB

– Płacisz miesięcznie za reklamę typu AdWords

i nie widzisz namacalnych efektów w postaci wzrostu liczby nowych Klientów, albo Klienci kontaktują się z Tobą, ale nie są Klientami, na których Ci zależy, to na 90% Twoja strona WWW jest źle zoptymalizowana: przyciąga mało Klientów lub/i nie tych Klientów co trzeba.

 Optymalizacja stron WWW kancelarii w praktyce

Etap I – Rozpoznanie dokładnego profilu faktycznych Klientów kancelarii

W przypadku usług prawnych to jaki jest Klient determinuje wszystkie działania sprzedażowe kancelarii. Przykładowo, jeżeli kancelaria obsługuje branżę budowlaną, to profil jej Klientów będzie diametralnie różnił się od Klientów kancelarii, która obsługuje firmy z branży IT. Jeszcze inaczej wygląda profilowanie Klientów w kancelariach o szerokiej i zróżnicowanej ofercie. Dlatego dobrze rozpoznana grupa Klientów jest podstawą działań sprzedażowych i komunikacji z tą grupą.

Etap II – Analiza zachowań i preferencji Klientów kancelarii

Badamy zachowania Klientów na stronie internetowej kancelarii oraz identyfikujemy ich ukryte preferencje. Sprawdzamy co czytają, na co zwracają uwagę, którym fragmentom oferty poświęcają najwięcej uwagi, dlaczego opuszczają stronę i nie kontaktują się z kancelarią. W tym celu wykorzystujemy specjalne narzędzia informatyczne.

Następnie przeprowadzamy testy i symulacje ścieżek zakupowych Klientów.

Etap III – Diagnoza skuteczności strony internetowej

Wykorzystując zaawansowaną analitykę, przeprowadzamy diagnozę skuteczności strony internetowej kancelarii w zakresie pozyskiwania nowych Klientów przed jej optymalizacją. Diagnoza dokonuje się w oparciu o pomiar i monitorowanie kluczowych parametrów strony kancelarii. Możliwości pomiaru uzależnione są od zdolności technicznych strony, specyfiki kancelarii oraz profilu jej działalności. Zebrane dane umożliwią potem zmierzenie tego, jak optymalizacja strony wpłynie na wzrost liczby nowych Klientów kancelarii.

Etap IV – Wdrożenie zmian: optymalizacja strony WWW

Informacje i dane analityczne zebrane w poprzednich etapach, zostaną wykorzystane w procesie optymalizowania strony. Doświadczenie w realizacji tego typu projektów w Polsce i  Stanach Zjednoczonych, umożliwia nam dobrze zrozumieć specyfikę danej kancelarii. Dzięki czemu, jesteśmy w stanie umiejętnie dobrać sprawdzone wcześniej rozwiązania, które przynosiły porządane efekty do konkretnego przypadku kancelarii. Więcej o warsztacie naszej pracy przeczytasz tutaj >>

Etap V ostatni – Weryfikacja efektów optymalizacji

Porównujemy wyniki jakie osiągała strona internetowa, przed i po optymalizacji, w zakresie pozyskiwania nowych Klientów. Sprawdzamy wzrost liczby nowych Klientów pozyskanych przez Internet oraz to, czy pozyskani Klienci odpowiadają profilowi kancelarii, przykładowo: czy faktycznie zgłaszają się do kancelarii przedsiębiorstwa otwarte na stałą współpracę, zamiast niepożądanych osób fizycznych.

 

Optymalizacja strony WWW kancelarii/zaprojektowanie nowej strony: czas trwania prac 4-12 tygodni.

Sprawdź koszty usługi >>

Chcesz prozmawiać na temat strony internetowej Twojej kancelarii? – skontaktuj się z nami, chętnie z Tobą porozmawiamy, oczywiście  każda tego typu konsultacja jest BEZPŁATNA.